Wil jij sturen op cijfers uit het verleden of uit het heden?

Wil jij sturen op cijfers uit het verleden of uit het heden? 

Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst, dat is een welbekende kreet.

En met het ondernemen is het zo dat je wilt weten of je die ene investering nu juist wel of niet kunt doen. Dan is het toch eigenlijk gek dat je boekhouding dan achteraf plaatsvindt? 

Veel boekhouders werken nog zo, ik tot mijn grote ergernis in 2019 ook. Waarom is dit? Heel simpel, de meeste boekhoudsystemen zijn er nog niet op ingericht om in het heden te werken. Of ze zijn er wel op ingericht maar missen de belangrijke boekhoudmogelijkheden voor boekhouders, accountants en winstadviseurs. Of ze weten niet hoe het moet omdat ze nog vastgeroest zitten in oude systemen.

Ook leveren veel klanten maar 1x per maand of 1x per kwartaal hun gegevens aan, zo ook hun bank gegevens. Zo weten we dan ook pas laat wat er ontbreekt. 

Dit doen we anders… 

We werken met pakketten waarbij we in het heden kunnen werken!
Door banken direct te koppelen met het boekhoudpakket en te zorgen dat klanten hun documenten direct naar het boekhoudpakket kunnen sturen.
Wekelijks verwerken we alle boekingen en kunnen ook al snel aangeven wat er ontbreekt zodat de klant dan ook snel het betreffende document kan aanleveren. Bij zijn en sturen op de cijfers en financiën is de basis van je bedrijf. Als hier iets niet goed in zit dan vaar je blind en doe je je bedrijf geen recht.

Hoewel we met meerdere pakketten overweg kunnen zijn onze favorieten Acumulus en Moneybird.
We kijken ook goed per administratie in welke van deze twee boekhoudpakketten deze het beste past.

Koppelingen

Voor klanten kan er een e-mailadres aangemaakt worden waarmee de documenten direct naar het boekhoudpakket verzonden kan worden. WooCommerce kan met beide pakketten gekoppeld worden. Verkoopfacturen uit andere systemen kunnen in beide pakketten opgenomen worden.

Documentstromen worden zo veel eenvoudiger, als klant heb je er minder werk mee en wij kunnen direct met de bestanden aan de slag en signaleren sneller wat we nog zouden moeten ontvangen en kunnen dit ook sneller opvragen zodat je meteen actie kunt ondernemen. We hebben ook meer tijd om de cijfers te bestuderen en gericht advies te geven. 

Tijd voor verbetering

Acumulus en Moneybird hebben de laatste tijd flinke stappen gezet naar professionalisering waarbij ook naar gebruikersgemak is gekeken. 

Met Focus op Winst willen we dat onze klanten bij zijn en zich vooral bezig kunnen houden met het ondernemen en niet met de administratie. Daarom kiezen we voor de Tesla’s onder de boekhoudpakketten.

Wekelijks verwerken we alle binnen gekomen documenten zodat iedereen die zijn of haar bestanden op tijd heeft aangeleverd ook echt helemaal bij is. Zo wordt het debiteurenbeheer eenvoudiger en kun je sneller achter openstaande facturen aan, daarnaast kunnen er sneller en betere overzichten en aangiftes gemaakt worden door de koppelingen met onder andere fiscale software zoals Fiscaal Gemak. 

Winstgevende plannen

Ook gaan we aan de slag met Winstgevende Plannen, zonder plan drijf je doelloos in het rond. Met een goed en winstgevend plan kun je stappen gaan zetten en groeien met je bedrijf. En om te zorgen dat je ook echt aan de slag gaat kun je mee doen aan de ‘Business Boost weken’ waarbij je in 12 weken aan acties gaat werken zodat er ook echt iets in je bedrijf gebeurt.

En je gaat met de Profit First methode werken om je kasstromen te managen waardoor je zo altijd voldoende reserveert voor salaris, kosten, belastingen maar vooral ook voor winst dan weet je zeker dat je je bedrijf toekomstbestendig en financieel gezond maakt. Hierbij helpen wij je graag!

Ben jij er klaar voor om je te richten op de toekomst?
Neem dan snel contact op via info@focusopwinst.nl o.v.v. Ik wil aan de slag met succesvol bedrijf.

We nemen binnen 48 uur contact met je op en kijken of je dan een goede match bent met ons bedrijf. 

Wie zoeken we? 

> Je bent een (online) ondernemer tussen de 35-55 jaar met een eenmanszaak en je wilt altijd goed  overzicht in je boekhouding en hulp bij het financieel gezond maken van jouw onderneming. 

> Je bedrijf is in Nederland gevestigd (je kunt wel vanuit het buitenland ondernemen). 

Je hebt maximaal 5 medewerkers in dienst (loondienst, inhuur, Payroll). 

Je bent gedreven om van jouw bedrijf een succes te maken, het maakt niet uit of je dan op dit moment schulden hebt of juist heel veel verdient maar het geld veelal ziet verdampen. 

Je wilt inzicht in cijfers hebben, cijfers van nu en niet van cijfers uit het verleden. 

Je wilt weten hoeveel je moet reserveren voor winst, salaris, kosten en belastingen. 

Je hebt passie voor je bedrijf. 

Jij wilt het beste voor jouw bedrijf. 

Jij wilt dat jouw bedrijf financieel gezond is en durft de commitment met ons aan te gaan om van jouw bedrijf een succes te maken. 

Wie zoeken we niet: 

X  Je vindt het prima zoals het nu gaat 

X  Je wilt geen succesvol bedrijf opzetten 

X  Je wilt geen inzicht in cijfers en sturen op cijfers uit het heden 

X  Je wilt geen plannen maken voor de toekomst 

X  Je wilt niet met Profit First werken 

X  Je wilt zelf niks doen om je bedrijf succesvol te maken 

We zoeken dus echt ondernemers die gedreven zijn en de commitment aan willen gaan. 

Maak van 2020 een jaar om te gaan bouwen aan jouw financieel succesvolle bedrijf, winstgevende plannen te gaan maken en vooral acties uit te gaan zetten om jouw doelen te behalen. 

Wij van Focus op Winst helpen je hierbij.

Lissa Agema – Winstadviseur

Eline Landgraf – Virtueel Professional

Ben jij er klaar voor?

Mail ons dan snel via info@focusopwinst.nl o.v.v. Ik wil aan de slag met succesvol bedrijf en dan nemen we binnen 48 contact met je op voor een kennismakingsmakingsgesprek om te kijken of je een goede match bent ben ons bedrijf. Want je hebt er niks aan wanneer je geen goede match bent en hierdoor het succes misloopt. Wij zijn er voor je om samen met jou het succes aan te gaan en vragen hierbij ook een commitment van jou.